W dniu 24 maja 2019 r. została podpisana między Województwem Podlaskim a WOSiR Szelment sp. z o.o. umowa na realizację operacji w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2018-2019.
Tytuł operacji: „Szelment 2.0 – uczmy się od najlepszych”.
Celem głównym operacji jest poznanie dobrych praktyk w tworzeniu sieci współpracy pomiędzy różnymi podmiotami gospodarczymi działającymi w branży turystycznej na obszarach wiejskich w związku z przygotowywaniem projektów współpracy w kolejnych latach.
Wyjazd studyjny będzie doskonałym sposobem na zdobycie praktycznych umiejętności i doświadczeń w celu przygotowania przedsięwzięć na rzecz rozwoju usług przyciągających większą ilość gości odwiedzających region Suwalszczyzny. Udział w operacji przedstawicieli samorządu, aktywnie pracujących na rzecz wspierania turystyki w regionie, pozwoli na podjęcie współpracy pomiędzy wszystkimi uczestnikami wyjazdu w zakresie wymiany doświadczeń i tworzenia wspólnych inicjatyw.
Uczestnicy wyjazdu będą mogli poznać doświadczenia włoskich partnerów związane z :
- Stosowanych metodach promocji wspólnych ofert turystycznych
- Zachowania organizacyjne każdego członka sieci
- Przygotowaniem produktów sieciowych wiążących obiekty, atrakcje, produkty regionalne i lokalne.
Grupą docelową operacji będą:
- Przedstawiciele organizacji turystycznych, LGD,
- Przedstawiciele samorządu lokalnego,
- Przedstawiciele samorządu regionu,
- Przedstawiciele Beneficjenta
- Lokalni kwatero dawcy (Partnerzy KSOW)
Informacja o prowadzonym naborze uczestników wyjazdu studyjnego zostaną umieszczone na :
- Stronie internetowej WOSiR Szelment sp. z o.o.
- WOSiR Szelment prowadzonej na Facebook’u.
Zgłoszenie uczestników do udziału w wyjeździe odbywać się będzie na specjalnie przygotowanym formularzu zgłoszeniowym.
W ramach operacji zostaną zrealizowane:
– wizyty w gospodarstwach agroturystycznych,
– zapoznanie się z tradycyjnymi produktami regionu,
– spotkania z przedstawicielami konsorcjum narciarskiego,
– spotkania z organizacjami branżowymi turystycznymi
– udział w prelekcji: „Promocja i tworzenie lokalnych produktów turystycznych oraz zacieśnianie
relacji wśród partnerów w sieci”.
Planowany termin wizyty: do 3 października 2019 r.
Termin realizacji operacji: 01.03.2019 r. – 31.10.2019 r.